Sommarens ridläger i Gamleby Ridklubb

Välkommen till Gamleby Ridklubbs ridläger sommaren 2024 – sommarlovets höjdpunkt.

”Tack för ett jätteroligt och välordnat ridfritidsläger! Lovisa strålade varje dag och har vuxit en halvmeter minst, tack! Alla ledarna har varit toppen, vi är imponerade och väldigt tacksamma! Vänliga hälsningar Sanna ”

Citat från förälder till en av deltagarna i 2021 års ridläger

Ridläger Sommaren 2024

Här nedan presenteras ridlägren sommaren 2024. För anmälan, se information längst ned på sidan.

Ridläger 1:
vecka 25, måndag 17 juni - torsdag 20 juni.
Ålder ca  6-15 år En härlig sommarvecka fylld med ridning, stallhäng och hästmys hela dagarna! Dagläger kl 9.00-16.00
En ridlägervecka som riktar sig till nybörjare och ryttare som rider i skritt och trav. En uppsutten aktivitet per dag samt massor av stallhäng, hästmys och lekar.
Lunch och eftermiddagsmellis ingår
Kostnad för ridlägret: 2000kr, varav 500kr betalas i anmälningsavgift vid anmälan.
Max 12 deltagare per ridlägervecka.

Ridläger 2Vecka 26 måndag 24 juni - torsdag 27 juni
Dagläger kl. 09:00-16:00
För ryttare som kan rida självständigt i alla gångarter. Två uppsuttna aktiviteter per dag, teori, lekar och fullproppat med hästmys!
Lunch och eftermiddagsmellis ingår.
Ridlärare: Johanna Skärlund, Moa Nygren.
Kostnad för ridlägret: 3600 kr, varav 500 kr betalas i anmälningsavgift vid anmälan.
Max 12 deltagare per lägervecka.

Om ni undrar över något är ni välkomna att maila oss på gamleby_ridklubb@hotmail.com

Praktisk info om anmälan, inbetalning mm.

Anmälan och inbetalning

Anmälan görs via mejl till gamleby_ridklubb@hotmail.com. I anmälan ska nedanstående information anges:

• namn, personnummer och adress till deltagare
  • vilket ridläger anmälan gäller
  • ungefärlig ridkunskap
  • namn, adress och telefonnummer till kontaktperson
  • eventuella allergier
  • annan viktig information som kan vara nödvändig för personalen att känna till

Du kommer att få ett bekräftelsemejl på din anmälan inom 14 dagar.

Anmälningsavgiften till lägren ska vara insatt på bankgiro 5614-0858 senast 10 dagar efter att du fått en bekräftelse på din anmälan. Har vi inte fått pengarna inom 10 dagar kan vi inte garantera en plats. Kom ihåg att skriva deltagens namn och vilket läger det gäller på inbetalningen.

Hela lägeravgiften ska vara betald senast en månad innan respektive läger. Efter det kan vi inte garantera dig en plats, det vill säga eventuella reserver kommer att erbjudas platsen och du kan inte få tillbaka din anmälningsavgift.

Anmäler du dig till två ridläger får du 30 % rabatt på det billigare lägret. Är det flera i familjen som anmäler sig till läger ges också 30 % rabatt på det billigare lägret.

Välkommen att ta med egen häst! Priset är detsamma oavsett om du tar med egen häst eller rider ridskolans häst.

Sjukdom och avbokning

Vid sjukdom (styrkt av läkarintyg) betalas halva anmälningsavgiften och hela resterande avgift tillbaka.
Vi förbehåller oss rätten att ställa in ridläger vid för få anmälda samt vid oförutsedda händelser, som t.ex eventuella ändrade rekommendationer pga. covid-19. Då betalas hela avgiften tillbaka.

Mer information samt packlista skickas ut via mejl veckorna innan lägerstart.