Anläggningen

Gamleby Ridklubbs anläggning finns i Heda strax utanför Gamleby, i natursköna omgivningar med flera fina ridvägar och stora hagar runt stallbyggnaderna. Vi har ett stort ridhus, uteridbanor och stallbyggnaden renoverades 2019.

Modern ridanläggning i lugna, natursköna omgivningar

På vår anläggning finns ridhus med cafeteria, dusch och WC. Ridmanegen är 20 x 60 m och underlaget är sand/flis. I anslutning till ridhuset finns en grusbana på 60 x 24 m.
På anläggningen finns även vår fina tävlingsbana "Lyckan" som är en sandbana på ca 106 x 53 m och i anslutning en framhoppningsbana på ca 74 x 30 m.
Stallet är nyrenoverat med totalt 21 boxplatser, duschspilta, två sadelkammare, tvätt- och torkrum samt rullstolsanpassad toalett.
På anläggningen finns även ett litet stall med fyra uteboxar samt en lösdrift för ponnyer.