Ridavgifter i GRK 2023

10-kort

Köper du ett 10-gångerskort rider du med på 10 valfria lektioner under ett kalenderår.

Anmälan till aktuell lektion sker till respektive ridlärare senast dagen innan lektionstillfället och gäller i mån av plats.

OBS! 10-kort gäller ej på tisdagens lektioner!

Drop in

Du kan även komma och rida på drop-inplatser, dvs du bokar ett ridtillfälle i en ordinarie ridgrupp och rider en gång,  till ett något högre pris.

OBS! Anmäl sker till respektive ridlärare senast innan 15 samma dag. Betalning ska ha inkommit utan anmodan senast tre dagar efter att ridlektionen ägt rum. I annat fall skickas en faktura och vi tar då en faktureringsavgift på 50 kr.

Privatlektion

Ibland har våra ridlärare möjlighet att ge extra dressyrkurser/privatlektioner. Information om såna tillfällen lägger vi alltid upp i våra sociala medier (Facebook och Instagram) och här på hemsidan under Aktuellt. Följ oss i sociala medier så missar du inget!

Ett ekipage 60 min:
Ridskolehäst 450:-
Privathäst 400:-
Två ekipage eller fler 60 min:
Ridskolehäst 350:-/ekipage
Privathäst 250:-/ekipage

Hyra häst

Ibland finns möjlighet att hyra våra hästar på lov och helger. Vid hyra av häst rider man ut i skogen. Är man under 16 år ska man ha med sig någon vuxen som kan följa med ut på hela ridturen.
Kostnad för hyra av häst för uteritt:
Medlem: 150kr
Icke medlem: 200kr
Förfrågan om hyra av häst sker via mail.

Rabatter

Vi ger rabatt till dig som vill rida flera gånger i veckan, är student eller har fler i familjen som rider.

• Vill du rida 2 gånger i veckan ges 30 % rabatt på det andra tillfället. Rabatten dras på den billigaste lektionen. OBS! Rabatt ges inte på tisdagens lektioner.
  • Familjer som har flera ridande får 30 % rabatt på den andra ridande i familjen. Rabatten dras på den billigaste lektionen. OBS! Rabatt ges inte på tisdagens lektioner.
  • Student med CSN-kort får rida till juniorpris.