Tävla för GRK

Vill du tävla för GRK? Vad roligt, varmt välkommen till oss! Vi har tävlingsryttare inom dressyr, hoppning eller fälttävlan. Vi anordnar regelbundet tävlingar, Pay & Jump och Pay & Ride.

Aktuella tävlingar

Tävling på schyssta villkor

Gamleby ridklubb har en stolt tävlingstradition och flera duktiga tävlingsryttare. De håller sig väl framme och brukar plocka fina placeringar i de stora cuperna.

Vi har också en fin sammanhållning i klubben, där vi hjälps åt och peppar varandra. Att vara omtänksam och uppträda schysst är en självklarhet för oss i alla sammanhang, och det märks inte minst vid tävlingar. Vi får ofta höra att vi är sportsliga och har en fin kamratanda. Det är vi stolta över, och övertygade om att det leder till bra resultat.

Medlem och Grönt kort

För att tävla för GRK behöver du vara medlem hos oss. Alla som tävlar, från inbjudningstävlingar och uppåt, måste också ha ett Grönt kort. Det är ett bevis på att du har den breda grundkunskap som behövs inför en tävlingsstart.

Ett bra sätt att förbereda sig för att tävla är att vara med på Pay & Jump (hoppning) och Pay & Ride (dressyr). Både häst och ryttare får möjlighet att känna på hur det går till på en tävling, och kan prova på olika nivåer, Ryttare i alla åldrar är välkomna.

Individuellt eller lagtävlingar

GRK har ekipage som tävlar både individuellt och i lag. För dig som vill tävla i lag arrangeras en lagträff i början av året, där vi planerar lagen utifrån ryttarnas nivå och önskemål. Exakt hur många anmälda lag och i vilka grenar varierar något från år till år. I regel finns alltid lag i: hoppning ponny (flera nivåer), hoppning häst (flera nivåer), samt dressyr häst. I samband med lagträffen utses också lagledare för de olika grupperna.

Tävlingskommittén

GRK:s tävlingskommitté ansvarar för att planera och arrangera våra tävlingar. Har du frågor eller vill anmäla intresse för att börja tävla för GRK? Välkommen att höra av dig till gamleby_ridklubb@hotmail.com

Grönt kort
ridsport.se hittar du bra information om att börja tävla, grönt kort mm
Aktuella Grönt kort-kurser i Småland

Blått kort
På träningstävling (Pay & Jump och Pay & Ride) med lektionshäst behöver du ha Blått kort. Kurser anordnas regelbundet på GRK, och riktar sig till ryttare i alla åldrar. Yngre ryttare har med sig målsman på kursen. Håll utkik här på hemsidan och i våra sociala medier.